Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z tego, że ruch i jakaś forma aktywności ruchowej jest dla nich ważna. Wiele osób jednak nie może znaleźć czegoś dla siebie.

Ofertę kajakową ma m.in. Pomiechówek

kajakPrzesiadywanie na siłowni dla wielu osób jest po prostu nudne i jakoś ich nie przekonuje, bieganie na dworze znowuż nie każdemu odpowiada – wbrew pozorom bywa także dość kontuzyjne, zwłaszcza jeśli nasza forma czy też stan stawów nie są najlepsze. Ciekawą alternatywa może się tu okazać kajakarstwo. Kajakarstwo to bowiem sport, który może uprawiać każdy. Zarówno osoby, które mają doświadczenie z kajakami, jak i te które nigdy nie pływały. Co więcej jest to propozycja zarówno dla osób, które lubią ćwiczyć w samotności, jak i w grupie. Niemniej pozostaje pytanie czemu pływanie kajakiem ma być dla nas korzystne? Przede wszystkim dla tego, że jest to forma aktywności, którą każdy może dostosować do swoich możliwości, jest to podyktowane tym, że sami tu narzucamy sobie tempo, zgodnie z własnymi predyspozycjami. Dodatkowo, jeśli jest to spływ pokonanie nawet i kilkunastu kilometrów nie będzie dla nas szczególnie męczące, a jednocześnie będzie to efektywny sposób, na zrzucenie dodatkowych kilometrów, a także i poprawienie własnej kondycji. Samo kajakarstwo przede wszystkim pomaga we wzmacnianiu górnych partii ciała, przede wszystkim rozwijają się tu mięśnie ramion oraz pleców. Jednak należy zaznaczyć, że przy wypracowaniu prawidłowej techniki (takiej jak u profesjonalnych kajakarzy) do wiosłowania angażowane są prawie wszystkie mięśnie.

kajakiOsiągniecie jednak takich efektów wymaga obycia kursy z zakresu kajakarstwa. Ta forma aktywności ruchowej wspomaga także prace serca, zgodnie z prowadzonymi badaniami, serce kajakarze jest w stanie przepompować o blisko 50% więcej krwi niż w przypadku osoby, która prowadzi raczej siedzący tryb życia. Dodatkowo kajakarstwa zwiększa także wydolność płuc. Jeśli chodzi o ilość spalonych kalorii to średnio szacuje się że w trakcie godziny można ich spalić około 200/300. Należy jednak zaznaczyć, że wszytko zależy tu od tego jak szybko płyniemy, czy jest to spływ czy pływanie kajakiem po jeziorze itd. Teraz kwestia przygotowania. Pływanie kajakiem nie wymaga jakiegoś tam szczególnego przygotowania. Ważne jest tylko to byśmy mieli dostęp do sprzętu wodnego. Kajaki są wynajmowane w większości miejsc, gdzie mamy dostęp do rzeki czy jeziora, ofert typu kajaki z Pomiechówka, Brzeziny czy nawet Warszawy i Karpacza nie brakuje.

Dlatego w zasadzie nikt nie powinien mieć problemu ze skorzystaniem z tego rozwiązania. Pamiętajmy jednak o tym, że jak przed każdym treningiem tak tu konieczna jest rozgrzewka, dzięki której unikniemy kontuzji i nadwyrężenia stawów czy mięśni.